X
تبلیغات
رایتل

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم

جمعه 19 اردیبهشت 1393 ساعت 18:05

فوضول شناسی :) قسمت دوم

اگه قسمت اول رو نخوندید همین الان زود برید بخونید و برگردید 

خب چی شد ؟! فکر کردین ؟! چه راه نهایی وجود داره ؟! به نظر من تنها راه که میشه ۹۹٪ ازش نتیجه گرفت یه راه بیشتر نیست ، این که نوع تفکر شخص فوضول ، جستجوگر و کنجکاو رو تغییر بدیم ، یعنی چی ؟! برای این که بگیم یعنی چی باید یکم پایه ای تر فکر کنیم ، به فرضیات اولیه برگردید ، گفتیم شخص فوضول دنبال اینه که بفهمه شما دارید چیکار میکنید و شما میخواید اون نفهمه ! یه سوال : اگه اون شخص فوضول بفهمه چی میشه ؟! رسواتون میکنه ؟! به همه میگه ؟! آبروتون میره ؟! ، جواب : بله همه ی این کار ها رو انجام میده ، سوال : مگه شما دارید کار بدی انجام میدید که کسی نباید بفهمه ؟!؟!؟!؟! مگه شخص فوضول بقیه کار های شما رو نمیبینه ؟! پس چرا ازش پنهون نمیکنید ؟! چرا شخص فوضول نمیره بقیه کار های شما رو به بقیه بگه ؟! چرا دقیقا دنبال اون یه کار خاص میگرده و شما هم دقیقا میخواید اون کا رو ازش پنهون کنید ؟!!!؟!؟ ( یه بار دیگه این چند خط بالا رو بخونید ) 

چی شد ؟! میتونید حدس بزنید چی میخوام بگم ؟! 

شخص فوضول پیش خودش فکر میکنه باید یه چیز بدی از این طرف پیدا کنم تا بتونم آبروش رو ببرم ، خرابش کنم یا ازش باج بگیرم ، اون چیزی که میخواد باهاش آبروی شما رو ببره باید توی ذهن شخص فوضول و جامعه ای که بین شما و شخص فوضول مشترکه یه چیز ناپسند ، بد و غیر قابل تحمل باشه و شما هم دقیقا از همین میترسید و پنهانش میکنید ، وگرنه بقیه کار هایی که از دید شخص فوضول و جامعه بد و ناپسند نباشن نیازی به پنهان کردن ندارن 



بعد از توضیحات مقدماتی بریم سر اصل مطلب ، تو این روش جدید شما باید نوع تفکر شخص فوضول و جامعه رو تغییر بدید ، به صورتی که دیگه اون کار برای اون ها بد و ناپسند نباشه ، مثل بقیه کار ها عادی جلوه کنه ، ساده تر بگم قبح اون مسئله شکسته بشه . شما باید کاری کنید تا چهارچوب فکری جامعه و شخص کنجکاو و جستجوگر تغییر کنه تا حتی اگر دیدن شما دارید اون کار رو انجام میدین براشون مهم نباشه ، در این صورت شما برای همیشه از مخفی کاری راحت شدید ، البته مشخصه که این روش و تغییر دادن نوع تفکر یک جامعه یا یک بخش کوچیک جامعه که جستجوگر ، محقق و فوضول هستن کار راحتی نیست و نیاز به زمان زیاد و برنامه ریزی قوی داره و در آخر هم نمیشه ۱۰۰٪ نحوه ی فکر کردن مردم رو تغییر داد به همین دلیل این روش با این که از بقیه خیلی کامل تره ولی باز هم ۱۰۰٪ نیست ، برای این که بتونید ۱۰۰٪ نتیجه بگیرید باید از هر سه روش اشباع اطلاعات ، پنهان کاری و تغییر چهارچوب فکری به صورت همزمان استفاده کنید و خب طبیعیه که روش های ترکیبی همیشه بهتر از روش های تک بعدی جواب میدن .

روش ترکیبی به این صورت عمل میکنه که شما اول میزان بد و ناپسند بودن یه کار رو در ذهن مردم کاهش میدین ( همون کاری که براتون مهمه ) ، بعد چنتا کار که نسبتا ناپسد هستن ولی به منافع شما ضربه نمیزنن رو خیلی بزرگ میکنید و در اختیار شخص جستجوگر قرار میدید تا مشغول اون ها بشه و بدون سر و صدا به کار اصلی خودتون میرسید ، در این حالت حتی اگه اون شخص جستجوگر از کار شما آگاه بشه به سه دلیل ازش رد میشه ، اول این که درگیر چنتا چیز به ظاهر مهم شده و وقت چیزای دیگه رو نداره ، دوم این که از فوضولی اشباع شده و سوم این که اون کار مدنظر دیگه تو‌ چشمش انقدر بد و ناپسند نمیاد . اگه همه ی این کار ها رو درست انجام بدید شما ۱۰۰٪ موفق خواهید بود 

گفته بودیم که توی دو قسمت تموم میشه اما انگار نمیشه  پس مهمترین حرف ها رو میزاریم برای قسمت سوم 


ادامه دارد . . . . 


پ.ن: برای من خیلی مهمه که مطالب طولانی نباشن 

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک : عدم نمایش ایمیل بعد از درج
وب/وبلاگ :